KÖPVILLKOR

 

Vi på Onlinedesign.se följer Distans- och Hemförsäljningslagen när det gäller garantier och öppet köp. Det är viktigt att du känner dig trygg när du handlar hos oss. Här nedan finner du våra köpvillkor som du måste godkänna vid köp:

 

Priser

Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms, för närvarande 25%. Alla varor säljs var för sig, om det inte uttryckligen står i varubeskrivningen att de säljs i par eller i set.

 

Fraktavgifter

 

Fraktavgift inom Sverige är för närvarande 69:- på ordervärde under 1000:-

Fraktfritt inom Sverige på orderbelopp över 1000:-

 

Betalning

Alla betalningar sker via Svea Checkout. Dina betalningar hanteras av Svea Ekonomi. Fullständiga villkor hittar du på kassasidan.
 

Produkter

Det är alltid svårt att exakt återge färg och form på ett foto i webbutiken

Färgens nyans kan också skilja sig mellan olika webbläsare och datorer.

Vissa varor kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, vi ber dig därför att noga läsa måttangivelserna i produkttexten.

Då vi säljer varorna I webbutiken från samma lager som vår fysiska butik reserverar vi oss för eventuell slutförsäljning. Skulle en vara ta slut meddelas du detta innan din order skickas. Du kan då erbjudas att välja en annan vara eller att din vara krediteras.

 

Alla varor som visas i butiken finns som lagervara, vi reserverar oss dock mot slutförsäljning, tekniska eller mänskliga fel i lagerhanteringen

 

Transport

Varorna levereras via DHL Service Point till ditt närmaste utlämningsställe.

Vi ber dig uppge ditt mobiltelefonnummer på beställningen för att du ska kunna få en SMS avisering när ditt paket finns att hämta hos ditt utlämningsställe. Leveranstiden med DHL Service Point varierar beroende på vart i landet paketet skall skickas, normal leveranstid brukar vara 1-2 dagar ifrån det att paketet lämnat oss och tills den når utlämningsstället.

Kontakta oss gärna för mer information.

 

Leveranstid

Alla varor som går att lägga i varukorgen ska finnas på lager, vi reserverar oss dock för ev slutförsäljning, tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo.

Varorna skickas från onlinedesign.se inom 3 helgfria vardagar.

Om en vara får försenad leverans så meddelar vi er så snart som möjligt via e-post.

Vid leveransförseningar har ni som kund rätt att häva köpet. Meddela oss i så fall omgående via mail.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vi reserverar oss också för eventuella fel i lagersaldo och slutförsäljning.

 

Öppet köp / Ångerrätt

Onlinedesign.se tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal.

Som konsument har du rätt att ångra eller byta din vara inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen.

Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker. Innan du returnerar ditt paket kontakta oss via email: info@onlinedesign.se för information om hur du går till väga.

 

För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin originalförpackning. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde (exkl. fraktbeloppet). Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Om du efter att du gjort din beställning ångrar dig innan leverans har skett, måste du annullera dig beställning skriftligen till oss via e-post info@onlinedesign.se

 

Skadat gods

Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående info@onlinedesign.se med bilder på den skadade varan. Dock senast inom 3 dagar. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

 

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget förbehåller vi oss rätten att debitera dig minimum 400 kronor eller den faktiska kostnaden för frakt samt administrativa kostnader. Vi skickar då ut en räkning/faktura till dig via Svea Ekonomi med betalningsvillkor 14 dagar.

 

Reklamationer

Om du vill reklamera en felaktig eller skadad artikel måste du kontakta oss via e-post info@onlinedesign.se. Spara alltid originalemballage och betalningsbekräftelsen.

 

Återbetalningar

Återbetalningar sker genom det betalningssätt du valt eller till ditt bankkonto enligt överenskommelse. Inbetalning sker inom 3 arbetsdagar från vi mottagit din retur och godkänt den.

Kom ihåg att ange ditt mobiltelefonnummer på ordern för att transportören ska kunna kontakta dig när paketet är framme hos ditt utlämningsställe.

 

Kontakta oss / Företagsinformation

Om ni undrar över något om oss eller våra produkter så kontakta oss gärna genom att skicka ett mail.

Onlinedesign.se drivs av Lindeblom & Honk AB som innehar F-skattsedel

 

Lindeblom & Honk AB, 559074-3471

Hantverksvägen 16

443 61 Stenkullen

 

Epost: info@onlinedesign.se